Samfunnsvitere i teknologijobber
Møt samfunnsvitere som jobber innen teknologi og forteller hvordan de bruker samfunnsviterkompetansen sin i arbeidet.
Digital panelsamtale
Møt samfunnsvitere som jobber med salg der de forteller om hvordan de bruker samfunnsviterkompetansen sin i jobben.
Publisert: | Sist endret:
Samfunnsviternes arbeidsgiverundersøkelse fra 2019 viste at arbeidsgivere ser et stort potensial i samfunnsvitere med tanke på salg, men de opplever at dette er et felt samfunnsviterne selv ikke vil jobbe i.
Hva er egentlig typiske salgsjobber for samfunnsvitere og humanister?
Stemmer det at disse faggruppene ikke ønsker å jobbe kommersielt, eller kjenner de rett og slett ikke til mulighetene?
Hva er det ved samfunnsviterkompetansen som egner seg så godt for kommersielt arbeid?
I denne panelsamtalen får du møte samfunnsvitere som jobber med salg og forteller om hvordan de bruker samfunnsviterkompetansen sin i jobben.
Bakgrunn: har en bachelorgrad i kultur og kommunikasjon og mastergrad i medievitenskap.
Karriere: Han har jobbet i Geelmuyden Kiese, Miljøpartiet de Grønne og i reklamebyrået HyperRedink.
Om bransjen: Han synes det er gøy å jobbe med salg og markedsføring – både på vegne av eksisterende kunder, men også på vegne av byrået for å dra i havn nye kunder.
Bakgrunn: sosialantropolog fra Universitet i Oslo.
Karriere: Hun er fra et sted der reiseliv er sentralt, og har fra tidlig alder hatt kundefokus i serviceyrker som har formet henne til å ha et kommersielt fokus. De siste 20 årene hun jobbet med salg og markedsføring innen kultur, reiseliv og media.
Om bransjen: Dette er bransjer der opplevelse, kulturforbruk og markedsføring er produktet og det viktig å ha en forståelse av forbruker i den andre enden.
Bakgrunn: hovedfag i statsvitenskap fra Universitetet i Tromsø og
Karriere: Lang erfaring som konsulent i flere bransjer med tema som blant annet individuell coaching, lederutvikling og organisasjonsutvikling. Han jobber som partner og seniorrådgiver i AS3 og har også totalansvaret for salg- og markedsarbeidet i firmaet. I tillegg har han arbeidet med implementering og utvikling av IT-systemer knyttet til ulike HR-prosesser.
Om bransjen: Det å kombinere salg og rådgivning er noe han synes er både faglig spennende og interessant.
Karriere: Har siden 1999 vært HR direktør i Sopra Steria Norge, og fra 2002 også for Sopra Steria Skandinavia.
Skilbrigt har i tillegg til HR, ulik erfaring innenfor IT. Hun jobbet i en årrekke med forretningsutvikling, salg, salgsledelse og markedsføring av IT systemer.
Møt samfunnsvitere som jobber innen teknologi og forteller hvordan de bruker samfunnsviterkompetansen sin i arbeidet.
Elsker du å skape resultater og vekst? Er du nysgjerrig og kreativ? Trives du å jobbe med mennesker og tall? Da står du foran mange spennende jobbmuligheter.