medlemskapet
Slik oppdaterer du medlemsopplysningene dine
Er du ikke student lenger? Har du blitt arbeidsledig, flyttet eller jobber mindre enn vanlig? Da må du passe på å oppdatere opplysningene dine.
Publisert: | Sist endret:
Samfunnsviterne er avhengig av å ha korrekte opplysninger om medlemmene våre.
Men det er du selv som har ansvaret for å sørge for at de er riktige.
Derfor er det viktig at du gir oss en beskjed om det har skjedd noe som kan påvirke medlemskapet ditt.
Eksempler på dette er om du har endret:
- Medlemsstatus.
- Bostedsadresse.
- Arbeidsgiver.
- Studiested.
Slik oppdaterer du medlemsopplysningene dine
Når du logger deg inn på Min Side, får du en oversikt over hvilke opplysninger du har registrert på medlemskapet ditt.
Det er også her du selv oppdaterer opplysningene dine om for eksempel arbeidssted, studiested eller kontaktopplysninger som e-post og privat adresse.
Opplysningene du registrerer er nødvendige og relevante for at vi skal kunne administrere medlemskapet ditt, og fremme medlemmenes interesser.
Slik oppretter du en bruker på Min Side
Selv om du har vært medlem en stund, må du opprette en bruker på Min Side første gangen du logger deg på.
- Gå til denne siden.
- Fyll inn e-postadressen din som du brukte når du registrerte deg hos Samfunnsviterne.
- Trykk «send» én gang.
- Oppgi fødselsnummeret ditt.
- Trykk «send» en gang til.
Hvis både e-postadressen din og fødselsnummeret ditt er registrert i medlemsregisteret vårt, vil du så få en e-post fra oss med et passord du bruker første gangen du logger deg inn.
Dette passordet kan du endre når du har logget deg inn igjen.
Hvis du ikke har registrert fødselsnummeret ditt hos Samfunnsviterne, eller prøver å logge deg inn med en annen e-postadresse enn den du har registrert hos oss, får du ikke logget deg inn på Min Side.
Er dette tilfellet, tar du kontakt med sekretariatet vårt, slik at vi kan hjelpe deg opprette en bruker.
Når du først har opprettet en bruker, trenger du bare å bruke e-postadressen og passordet ditt neste gangen du logger deg inn.
Hjelp. Jeg har endret opplysningene mine, men systemet oppdateres ikke
Når du har oppdatert opplysningene dine via Min Side, må sekretariatet godkjenne det først.
Det er fordi enkelte endringer kan bety at du må ha en ny kontingentsats, eller at vi må gi beskjed til en ny tillitsvalgt om du for eksempel har byttet jobb.
I noen perioder kan denne behandlingstiden ta litt tid, slik at endringene ikke blir synlige med én gang.
Du kan ikke registrere nye opplysninger frem til vi har behandlet endringene dine.
Har du noen spørsmål om dette, tar du bare kontakt med oss.
Slik melder du deg ut
Medlemskapet ditt i Samfunnsviterne løper helt til du selv sier det opp.
Ønsker du å melde deg ut, gjør du det via Min Side, «Utmelding» og fyller inn skjemaet der.
Utmeldingen må skje skriftlig, med én måneds varsel, som løper fra og med første dag i måneden etter at utmeldingen fant sted.
Du må betale medlemskontingent i utmeldingsperioden.
Når du melder deg ut, mister du alle fordelene medlemmene våre har.
Har du noen som helst spørsmål om medlemskapet ditt, må du ikke nøle med å ta kontakt med oss.