Søk
Noen av våre vanligste søk
vedtekter og retningslinjer
Her finner du våre instrukser for generalsekretæren i Samfunnsviterne 2023-2025.
Publisert: | Sist endret:
Vedtatt av hovedstyret 17. februar 2023.
Generalsekretæren skal være en pådriver i arbeidet med å utvikle foreningen til en fleksibel og slagkraftig organisasjon i vekst.
Generalsekretæren skal følge opp Samfunnsviternes strategi og bidra til at foreningen blir det naturlige valget for samfunnsvitere og humanister.
Generalsekretæren skal jobbe aktivt for å synliggjøre foreningen og fagenes betydning for arbeidsliv og samfunnsliv.
Generalsekretæren skal jobbe aktivt med å utvikle tilbudene til Samfunnsviternes medlemmer.
1. Ansvar for sekretariatsfunksjonen for foreningens sentrale styrende organer
Generalsekretæren skal:
2. Daglig drift og utvikling av sekretariatet
Generalsekretæren skal lede sekretariatet i henhold til lover og god foreningsskikk og har ansvar for at sekretariat har en profesjonell og fleksibel organisering og er et sentralt virkemiddel i å oppnå foreningens mål.
Generalsekretæren har:
Generalsekretæren kan oppnevne midlertidige faglige ressursgrupper etter behov.
3. Representasjon
Generalsekretæren skal følge opp foreningens vedtatte politikk og bidra til omdømmebygging og positiv oppmerksomhet om Samfunnsviternes synspunkter.
Generalsekretæren skal representere Samfunnsviterne internt i Akademikerne og overfor andre samarbeidspartnere.
4. Oppfølging
Foreningens leder utøver det daglige personalansvaret for generalsekretæren.
Det foretas en årlig medarbeidersamtale med generalsekretæren i forkant av de årlige lønnsforhandlingene. Her skal det blant annet foretas en resultatvurdering på bakgrunn av de fastsatte mål, ansvar, oppgaver og kriterier som er tillagt stillingen, samt en gjennomgang av generalsekretærens behov for egenutvikling og faglig utvikling.